Slide szöveg

Lorem ipsum

Pünkösdi Regatta 2016 beszámoló

04 jún Egyéb | Hozzászólások kikapcsolva

Szeretjük a Pünkösd Regattát; bejárjuk szinte az egész Balaton. Egy gond van csak vele: három napra elszakadni a családtól mindenkinek megterhelő. Idén azt gondoltuk, hogy összekötjük a családi és a vitorlás programot.

Péntek este megerősítettük a nevezésünket Füreden, majd kilenckor nekivágtunk Almádiból Földvárnak. Ketten a sötétben, négyes-ötös szélben, esőben kreutzolva egész jól haladtunk, bár a THE környékén már nagyon fogyatkozott a lelkesedés, és örültünk amikor éjjel egy után végre partot értünk, és a csapattagunk szárszói portáján végre megihattuk a jól megérdemelt esti pálinkákat.

Szombat reggel az előrejelzés szerinti négyes-ötös szél várt minket a rajtvonalon, és tisztán látszott, hogy továbbra is esős időben cirkálással fog telni a nap. Minden évben nagy élmény a pünkösdi rajtjánál olyan nyolcasokat látni, amelyek amúgy ritkán járnak versenyen: a Pajzán, a No Name és a Papagéna most itt volt, de felsorakoztak az új egységek is: a Déli Szél, a Marlin, és a Thunderbird is. Összesen kilencen neveztünk az osztályból, ami ahhoz képest hogy az Osztálykapitányunk is lebetegedett a verseny napjára, egészen derekas létszám. Északi oldalon sűrűsödő hajók közelében terveztük a rajtot, de a nagy tömörülésben beszorultunk a lobogtató Hód (M24) és a zsűri hajó közé. Rossz pillanatban szerettük volna megindítani a hajót, aminek az lett a vége hogy neki koccantunk a zsűri hajónak (”A parton találkozunk!”).

Jobb csapáson, jó oldalon vágtunk neki a távnak, de a rajt körüli problémák miatt erősen beragadtunk a nagy hajók mögé, ezért az északi partnak fordultunk. Némi elégedettséggel fedeztük fel, hogy a Che is ugyanezt teszi. Két-három igazítással Révfülöpig egész jól haladtunk, tartottuk a pozíciót a Che mögött. Ekkor még a déli part is egész jól ment, de az előrejelzés alapján északról frissülő szél volt várható, ezért egyelőre kitartottunk az északi part mellett. Révfülöp előtt a Che mélyen bement a parthajlásba, egészen a nádasig húzták, ami túlzásnak tűnt, így otthagytuk őket és egy hosszú tackkal Fonyódig mentünk. Itt tűnt fel hogy az északi part alatt haladó hajók egyrészt frissebb szélben másrészt sokkal inkább irányba tudnak haladni átfordultunk és éreztük hogy minden méter, amit Szigliget felé megteszünk, csak a hátrányunkat növelheti, mert méterről méterre pörgött le a szél. Nem is toltuk túl hosszan, víz középnél ráfordultunk Györökre. A szél engedelmesen fordult tovább és néhány perc után már szinte fél szélben haladtunk a györöki csúcs felé. Itt fedeztük fel a Papagénát, akik a csúcs után a part alatt szépen jöttek fel ránk. Egyet igazítottuk eléjük – csak a jó érzés kedvéért -, és az előnyünket tartva, a Che mögött másodiknak futottunk be Keszthelyen.

Némi félreértés volt a szervezéssel kapcsolatban, mert a Nagymólóra álltunk, ahogy az előző években is, de rajtunk kívül csak a Thunderbird tette ugyanezt. Mindenki más, Kesziéket is beleértve, tovább vágtatott az Libásba. Csak itt értesültünk arról hogy a tervezett grillezős program Osztálykapitány hiányában elmaradt. Átkötöttünk mi is. Privátban végülis jól sikerült a beszélgetés, és jó volt látni a osztálytalálkozónk piros pólóját a kikötő szinte minden szegletében. A beszélgetős estének még a kicsit hangos zene sem ártott. A család többi tagja befutott, láthatóan a többi csapatnál is hasonló volt a helyzet.

Vasárnap parti halasztással kezdtünk a durva szél miatt. Az igazat megvallva egy porcikánk se kívánta a hidegben a futamot. Végül kettő felé vízre mentünk, de sokan a kikötőben maradtak. A fél mezőny kint volt a rajtnál, de nem lőtték vissza, az erős, haladós félszélben bal csapáson gyorsan leértünk a Szent Mihály domb előtti bójához, 2-3. hely környékén fordultunk az osztályban, csak hát mindenki ekkor ért oda, volt is káosz a bójakerülésnél. Felment a nagy spí, de nem akart belobbanni a takarásban. Aztán mikor belobbant, na az súlyos pillanat volt: azonnal 10 csomó. A többiek vagy nem húztak spit, vagy csak kis golyót. Gyorsak voltunk, jöttünk is fel valamelyest, de nem tudtuk irányban tartani a hajót. A többi hajóosztály is nyüglődött, egy Nau kitörte az árbócát. Leszedtük a golyót és alapvitorlával, szinte azonos sebességgel, de immár a megfelelő irányban tartottunk a Zala torkolat pályajeléhez. Innen az erős szeles kreutz jött. A 30 csomó körüli pöffökben négy főnyi legénységgel elég nehezen bontakoztunk ki: a Che és a No Name elment, Kesziék ránk jöttek. Végül befutottunk harmadiknak, de felesleges volt a küzdelem: törölték a futamot a sok korai rajtos hajó miatt. Ez tűnt a mélypontnak, de még hátra volt a hétfő.

punkosdiKellemes kettes szélben, ezúttal aránylag szabályos jobbcsapásos raumos rajt után (a végre napos időben) tartott mindenki Máriának. Kisebb lúvcsaták, egy-egy takarás, de semmi extra. A nyolcas rodli fele Szent György magasságáig húzta. A Györöki csúcsnál megálltak a hajók. Ez némileg ellent mondott az előrejelzésben ígért északi frissülésnek, de olyan szépen lehetett menni a déli oldalon! Aztán pukk! Kidurrant a szél. Györöknél pedig sajnos tényleg megjött az északi, amivel a komplett mezőny a körülöttünk ácsorgó 15-20 hajó kivételével elcsapatott a befutóra. Vártunk még udvariasan 20 percet, amíg leterjedt a szél, és mindenki biztonságos távolságra került tőlünk, aztán mi is nekilódultunk. 6-8 csomós félszeles vágta következett az ábrahámhegyi befutóig. Innen egy vihar kifutószele röpített minket egészen hazáig: 7 óra alatt felértünk Keszthelyről Almádiba.

Gratulálunk a dobogósoknak, a Papagénának külön is: fantasztikus érzékkel hagyták ki a vasárnapi futamot :-) !

Eredmények itt: http://tvsk.hu/punkosdi-regatta-eredmenyei-2016/

Szerző: Dalos Attila, Pannonvoyage
Fotó: TVSK

Két videó is  készült az eseményről: