Close

Slide szöveg

Lorem ipsum

Pünkösdi Regatta 2014 – Beszámoló

23 jún Egyéb | Hozzászólások kikapcsolva
Pünkösdi Regatta 2014 – Beszámoló
 

Jó verseny a Pünkösdi. Sok hajó, sok ember, jó programok. Idén a szél helyett csak napsütés ígérkezett, de 12 8-as egység azért összejött. Két éve a TYC felajánlását kihasználva onnan indultunk a rajtvonalra, de a felajánlás idén elmaradt, így Almádiból reggel fél hétkor motorral vágtunk neki a keleti medencének. 9 előtt a Révhez értünk, így az elmaradt kávé pótlására szavazott a legénység. Ez duplán rossz döntésnek bizonyult: egyrészt a kikötőmester kevés megértést tanúsítva próbált rávenni, hogy három társamat hátrahagyva egyedül kössek el, másrészt a motorunk pont a továbbindulásnál adta fel. Szerencsére a OneDesigntól kaptunk vontát, így időben a rajtnál lehettünk. Örömmel fedeztünk fel néhány rég nem látott osztálytársat: a Pajzánt, az Ulemát és a Zergét.

8mod_2A hátszeles rajtot jól elkaptuk, de a sok monstum között nehéz volt tiszta szelet találni. A déli parton nagy volt a tömörülés, de egyre gyanúsabb volt, hogy csak ott marad szél, így kihalzoltunk és bekönyvelve a hátrányunkat a Montana és a Camelot után eredtünk. Mint megtudtuk, a Weight a rajt után azonnal délnek indult, és ekkorra már látni sem lehetett. A Papagéna velünk egyvonalban, a Zerge vagy két kilométer előnnyel maradt vízközépen. Innen a partot végignyalva kocogtunk Fonyódig, az „északiak” folyamatosan maradtak el. Fonyódtól tovább gyengülő szélben halzolgatós menet jött a befutóig.

8mod_3Negyedik nyolcasként kötöttünk a nagymolóra. Sajnos többen nem is letttünk, pedig a rögtönzött grillen sült csevapcsicsa, a folyékony kíséret és a társaság remek volt!

Nem csoda, ha reggel kicsit álmos volt az indulás. Nekünk is, a szélnek is. A foltokat szugerálva a vonal déli végéről csobogtunk fel a Szent Mihály dombig. Sajnos legalább hét-nyolc osztálytárs vette előttünk a bóját. Innen ejtett, hátszelesedő menet végén, a 8One-t üldözve, a „bójára tapadva” vettük a Zala torkolat pályajelét, és fockra váltva élesen a mezőny főlé hajóztunk, majd visszahúztuk a spít, és a befutóra ejtettünk. Némi kárörömmel konstatáltuk, hogy a tumultusban több nyolcas is beszorult a bójánál (Montana, Weight, OneDesign). A OneDesign kivételével ők már nem tudtak ránkjönni a keszthelyi befutóig.
Ezúttal a Libásba kötöttünk, és a nagystrandon végeztük az osztály kemény magjával úgy f4 felé.

Azt hiszem, minden tekintetben a hétfő volt a mélypont. A csak kevéssé foltos vizen a déli part felé indultunk a Camelot, a Che, a Montana és a Hajnal Timea (HT) társaságában. Ez egész jól működött Szentgyörgyig, de itt érzésre elindultak a parttól távolabbi hajók, így mi is takkoltunk egy hosszút Szigliget irányába. Sajnos túl sokáig húztuk (a Montana még annál is tovább), mert a szél – bár a vártnak megfelelően felpörgött Fonyód felé – egyre gyengült és Fonyód alá érve ki is fújt. Az igazi dráma a 1,5 csomós tempojú hajrá volt: szép sorban vonatozott be előttünk az Ulema, a Papagéna, a HT és a 8One. Nem örültünk, mert az előző két nap ennél jobban sikerült, nem örültünk mert a befutó után az Ulemát kiszedték a rendőrök, és csak reméltük, hogy minden rendben van, és nem örültünk, mert a motor továbbra is gyengélkedett, és Almádi Fonyódtól olaj vizen, vitorlával k… messze van. Szerencsére egy Dolfinos megkönyörült rajtunk, és vontával mentünk a Koloskáig, onnan kölcsön motorral haza (ezúton is köszönjük!).

Kassai András (Camelot) a második napi győzelmével és két második helyével győzőtt, Pál Andrisék (Che) mindössze egy ponttal lemaradva lettek másodikak, és Rubenék végeztek a harmadik helyen. Öröm volt 12 egységgel bírkozni, és régen látott hajókat versenyben látni.

Eredmények

(szerző és fotók: Pannonvoyage)