Close

Slide szöveg

Lorem ipsum

Kékszalag 2014 – Beszámoló

21 júl Egyéb | Hozzászólások kikapcsolva
Kékszalag 2014 – Beszámoló
 

Az idei szalagra nem igazán tudtuk, hogy mivel és hogyan megyünk, mert Bénivel ketten maradtunk. A Raiffeisen kupán derült ki, hogy Pfenninberger Andrisék sincsenek meg. Abban maradtunk, hogy egyesítjük erőinket.

Reggel ½ 8-kor vontával terveztük az indulást, mivel nem sok szelet ígértek a tudósok. A vontát pont lekéstük, de mivel fújt egy 3-as körüli északkeleti így nekiindultunk és átkreuzoltunk a rajtvonalhoz. Mire átértünk és közeledett a rajt ideje a szél kezdett csendesedni, a meteorotológiai információk alapján a déli part felé terveztünk indulni, abban reménykedve, hogy Almádi magassága után északiasodik, és a felpörgés elvisz egyenesen Kenesére.

Nagyjából vízközépen rajtoltunk, kényelmesen, tiszta szélben, majd az első adandó alkalommal borítottunk a déli part irányába. Körülöttünk a Natrium Hyatt, délebbre a Nekem8, illetve kissé mögöttünk a Lombard rajtolt. Almádi magasságában a szél elég lyukas lett és nem igazán akart jönni a várt felpörgés. Óvatosan lekezdtünk észak irányába igazítani, mivel látszott hogy jóval délebben levő Nekem8 nincs jó pozícióban. A frissülésekben fordulgatva haladtunk Kenese felé, a Natrium Hyattet sikerült itt elhagyni, a várt felpörgés csak nem sokkal a bója előtt érkezett meg, sajnos az északi pert felől érkező boly becsúszott előttünk, bár ha jól érzékeltük csak azoknak jött be, akik egészen partközelben maradtak, de ezt nehéz megítélni. Elsőnek az északról érkező Che, majd utána a Zerge vette a bóját, a mögöttük érkező American Crew előtt még sikerült elcsúszni.

A pontos helyezésünket jótékony homály fedi, mivel a bójavételi sorrend szerint 279.-ek voltunk és szinte utolsók 8-asban, úgy tűnik homokszem került a svájci órába a versenyrendezők részéről.

A bójánál spi fel, és irány Siófok. A Che elég alaposan elcsúszott. A Zerge tőlünk délre, az American Crew északabbra nyitott. Az erősödő szélben jó tempóban haladtunk, néhány halzolással irányt tudtunk vitorlázni. Közben majdnem sikerült az egyik NAU370 Run oldalában (hajónév a szerkesztőségben) nagyobb lyukat ütni, mivel az útjog szabályok hiányos ismeretét észleltük. Backboardon közeledtünk és már messziről hangosan jeleztük, hogy az útjogot igénybe kívánjuk venni, de semmi reakció. Kissé nyomatékosabban jeleztük ugyan halzoljanak már meg, ha nem akarnak egy lyukat a karbonba. A válasz: “Nem halzolunk mert nem készültünk fel rá és jöttek tovább”. No comment, így hát a károkat elkerülendő mi halzoltunk (fel voltunk készülve), persze még annyi sem hangzott el, hogy bocsánat vagy köszönjük….

A Siófoki bóját a Che kb. 7 perccel vette előttünk, a Zergét itt már utolértük, de később kiderült hogy ők versenyen kívül jöttek, a csőben vissza is fordultak. Mögöttünk kb. 500 méter távolságban jött az American Crew. Innen éles menet fel a csőbe, a révnél kellett egyet halzolni, és máris a nyugati medencében voltunk. A vezető hajót igyekeztünk követni, a folyamatosan erősödő szélben 10 csomó felett siklattunk (a teteje 13 csomó körül volt), a kiel szinte folyamosan búgott, mi meg kapaszkodtunk és élveztük. A Che tőlünk északabbra vitorlázott és valahol Zánka után levette a golyót, ekkor sikerült a vonalukba érnünk, nagyjából Fonyód előtt, ahol mi is leszereltünk. És indultunk a györöki csücsök irányába, itt ismét sikerült a Che-nek némi előnyre szert tenni, mivel ők tudtak futtatni a kissé nyugatiasodó szélben nekünk viszont préselni kellett.

A keszthelyi öbölbe beérve kb. 300 méter előnyük lehetett, itt a pöffökben keményen ülve a hajót a bójánál utolértük őket, 17.39-kor fordultunk az 59. helyen abszolútban. Ezután kis golyó fel és 10 csomóval vágtattunk ki az öbölből, átvéve a vezetést, ekkor jött szembe a nyolcas mezőny zöme. Györöknél golyó le és futtatott menetben folytattuk. A szigligetiben már rendesen dudált, de a vidám csapatnak a csapó eső sem szegte kedvét, bár a hideg sört valamiért nem igazán kívántuk. A csőig 7 és 8 csomó között szaladt a gép, igazából innentől senkit nem nagyon láttunk. A révhez 9 körül érkeztünk, itt hol leálló, hol lórúgásokkal tarkított szél fogadott, tehát business as usual. A THE után kiérve a takarásból visszadudált rendesen, kreuz a befutóra, amit végül is egy fordulóból abszolváltunk és 22.06-kor futottunk be. Ekkor még abszolút 59., majd később a végleges listában 60. helyen.

A „gólörömöt” követően irány Földvár. 11-kor a Spari büfében rövid beszámoló a még ébren és nem a Publicban levőknek, majd forró tus, ami, meg kell mondani, nagyon jól esett.

Azt hiszem nagyon jót vitorláztunk, gratulálunk a helyezetteknek és mindenkinek, aki teljesítette a versenyt.

Eredmények

(Szerző: Keszi)