Close

Slide szöveg

Lorem ipsum

Beszámoló az első 8mOD Baráti Találkozóról

19 jún Egyéb | Hozzászólások kikapcsolva
Beszámoló az első 8mOD Baráti Találkozóról
 

A hétvége az Évadnyitóval indult. Szombat reggel felhős időben, olaj vízen, tele bizonytalansággal a verseny és a rendezvény kilátásait tekintve indultunk el Almádiból. Csopak környékén jártunk, amikor leterjedt a nyugati, kisütött a nap és remek verseny kerekedett. Elsőnek Rubenék (van Dizájn) futottak be, ők is példa arra, hogy alig pár év rendszeres versenyzéssel el lehet jutni a dobogó tetejére. Pár hete ezüstérmesek lettek Kenesén! Másodikként Gyenes Ákosék értek be a Weighttel és a túraversenyek koronázatlan királyának, Pál Andrásnak a Che kormányánál, idén be kellett érnie a harmadik hellyel.

A befutó után meghalzolva egyenesen robogtunk Almádiba, hogy mielőtt a többiek megérkeznek, elő legyen minden készítve. Mire kikötöttünk, kitelepült a catering, működött a sörcsap, így felkészülten várhattuk a többieket, akik a remek szél segítségével folyamatosan érkeztek a kikötőbe. Miután mindenki kikötött, hideg sörrel a kezünkben örülhettük egymásnak. Kilenc hajó vett részt „személyesen” Weight, Pannonvoyage, Akusztó, Krackerjack, Mr. Purple, Silhouette, Montana, Pantarei és a Nekem 8.

8mod_bt_1Az első előadó Kassai Andris volt, aki a hajóbeállítás mellett, nagyon komoly előadást tartott a hajó, vitorla, uszony, szél működési mechanizmusáról is! Hálás köszönet érte. Mivel idén nagyon sok hajó cserélt gazdát, sokan csak most ismerkednek behatóbban a versenyzéssel így a Baráti Találkozó előadásainak struktúráját ennek ismeretében próbáltam összeállítani. András nagyon jó előadó, így mindenki élvezettel hallgatta, még akkor is, ha nem minden információ volt mindenkinek teljesen új.

A vacsorát, a Határ Csárda Catering szolgáltatta, hozzá a jó borokat a Thetis tulajdonosának Dr. Nyulasi Tibornak kell megköszönnünk, aki sajnos nem tudott részt venni a rendezvényen, de ezzel támogatta a kezdeményezést.

8mod_bt_3Az esti program annyiban módosult, hogy a vacsora utáni előadást eltoltunk a díjkiosztó miatt, mivel két részvevő is érdekelt volt. Ennél nagyobb bajunk sose legyen. Az előadásra eljött még – hajó nélkül – a van Dizájn, Déli Szél, No Name, Oktopus tulajdonosa, illetve néhány csapattag és érdeklődő is. Számításaim szerint olyan ötvenen lehettünk. Ez az előadás interaktívra sikeredett, előadói gyengeségemet, Scholtz Imi, Finácy Peti és újra Kassai Andris próbálta segíteni, az arcokat látva, nagyon élvezetesen. Témája a versenypiramisra épült: felkészülés, hajóvezetés, sebesség és taktika. A végén pedig levitorláztunk elméletben egy up&down kört és megbeszéltünk, kinek mi a feladata a hajón, különböző szélerősség mellett.

Ezután a kemény mag, a zene hangját követve, átsétált a szomszédos Kempingbe, ahol egy szintetizátoros és egy basszusgitáros játszott. Fináczy Peti nem bírta sokáig a könyörgésünket, megragadta a mikrofont és egy privát koncertet nyomott, aki ott volt az tudja, hogy soha nem felejtjük el ezeket a pillanatokat, remélem fénykép nem készült rólunk. Köszönjük Pete!!! :-)

Másnap(osan), fáradtan reggeliztünk a kempingben és próbáltuk kávéval újraéleszteni magunkat Fluck Benedek Verseny Vitorlázás Szabályai előadása közben. Csak később tudtam, meg, hogy Bence a születésnapját áldozta fel értünk, külön köszönet érte! Nagyon hasznos volt, így az év elején újra átvenni a szabályokat.

Dél körül Tuss Miklós segítségével elrajtolt a várva várt „házi versenyünk” is, a csúszás és a szél ereje miatt csak egy körben állapodtunk meg. Sajnos nem sikerült a vízi rendezvényt időben lejelentenem és pont a rajtvonal mellett mentett egy jollét a yard. Ez az én szerencsém.

A rajt egypercesében jött egy komoly nyomás szemből, így – ahogy én láttam – alig tudtunk elindulni, áthaladni a rajtvonalon. Mint utóbb megtudtam, Ákosék genoabetekerője sajnos szétesett, így ők kiállásra és azonnali hazaindulásra kényszerültek. A pöffös, erős szélben az achter, leekocsi, grosszshott variácót gyakorolhattuk Fűzfőig, néha felluvolással is tarkítva. A forduló után pedig raumban repesztettünk hazafelé. A befutó után páran kikötöttünk és nekem következett a rendőrségi különóra, a vízi forgalmat akadályozó tárgyak elhelyezéséről és a felelősség kérdése, vízi rendezés esetén. Szerencsére egy figyelmeztetéssel megúsztam.

8mod_bt_4A verseny végeredménye: harmadik lett a Pantarei (Olcsvári Balázzsal a kormánynál), második a Pannonvoyage (Dalos Attilával) és első a Nekem 8. A díjkiosztón kicsit kellemetlenül éreztem magam, hogy a saját magam által rendezett versenyen kellett díjat átvennem, de a csapatom annyira örült a szép érmeknek, hogy hamar félretettem az ellenérzésemet.

Nagyon jól esett, hogy még a hazafelé hátszélben „repülő” egységek is küldtek videóköszöneteket a rendezvényért és tényleg nagyon sokan, külön fel is hívtatok így én is úgy éreztem, hogy kicsit közelebb került egymáshoz a gárda. Tudom, lehet ezen még javítani, voltak sajnos távol maradó új egységek is. Faragó Norbi felajánlotta, hogy átveszi a stafétát és a következő találkozót jövőre, Földváron Ő rendezi. Már alig várom!

Külön köszönöm a rendezvényhez nyújtott segítséget Dalos Anikónak is! (Pannonvoyage)

A Tuning Guide a 8mod.hu weboldalon a Technikai adatok oldalra, az előadás pedig a Versenyjelentkezés menüpontba került (belépési kód e-mailben, telefonon elkérhető, ha valaki nem emlékszik rá). Ide jön majd a Mannshaftbörze, de ez még kidolgozás alatt van.

Jó szelet! (Idén eddig nem lehet panasz!)
Üdv,
Erdős Bálint
nekem8