A 2016-os Kékszalag, ahogy mi éltük meg | 8mOD hajóosztály hivatalos honlapja - VITORLÁZÁS

Slide szöveg

Lorem ipsum

A 2016-os Kékszalag, ahogy mi éltük meg

26 júl Egyéb | Hozzászólások kikapcsolva

Már napok óta azt hallottuk az összes elektronikus és írott médiumból, hogy az évszázad vihara közeleg, hogy csak összeszokott csapatok induljanak, hogy a gyakorlatlanok most köszi nem. Szerdán még gyönyörű időben mozgássérült fiatalokat vitorláztattunk, a Máltai Szeretetszolgálattal együttműködve, de este a kis fockot és a túra grószt hagyjuk a hajón. Jó lesz az holnap a dühöngőben.  Éjjel aztán fúj tényleg rendesen. Stanyónál felborul a grillsütő a kertben, jön a hír a fejre állt új Fifty-Fifty-ről.  Úgy tűnik jól döntöttünk. Aztán kiderül, hogy nem. Mint ahogy az északi parton való rajtolás, közvetlenül a zárt zóna mellett, sem jön be. Kihagyásos szélben szomorú szemmel nézzük a délen zsinóron húzott hajókat. És mi legyen a kis fock-kal? Ha jön az erősödés fizet, ha nem akkor követel. A kenesei bóját hetediknek vesszük, messze távolban a Weight, a Montana és a Vízisikló. A kis spi sokat segít abban, hogy három hajót lerohanunk Siófokig.  Innentől kezdve negyedik helyen utazunk  Keszthelyig.  Jó szélben, de a nagy vihar csak nem jön. Érdekes megfigyelés, hogy a Vízisikló teljes taklival, mi kis fock-kal, a Montana reffelt grósz-szal és nagy fock-kal szinte hajszálra azonos sebességet produkálunk. Azért végre nekiduráljuk magunkat és lecseréljük a kis fockot nagyra. Már jó pár órája megtehettük volna… Keszthelyig a közép vizet választjuk, úgy tűnik a Vízisikló és a Montana délen elvérzik. Virtuális ezüst. Aztán kiderül pünkösdi a királyság. A Weight és a Montana átmennek északra és nagyon megcsúsznak. Rossz érzésünket segíti Fonyód magasságában egy közel egy órás lavór. Mi lehet a Keszthelyi-öbölben? Még sehol egy katamarán, sehol a tavalyi győztes. Visszajön a szél és szinte példátlan módon harsogó, kifújt négyessel érkezünk Keszthelyre. Hat előtt pár perccel vesszük a keszthelyi bóját negyedikként. Weight messze elől, a Vízisikló és a Montana lőtávolban.  Az erős szél miatt a tradicionális bójavételkor  esedékes vörös bor, camembert, olajbogyó kombó kissé csúszik.  A folyamatos erősödés  nem segít a Vízisiklónak, csak hárman vannak a hajón ( úgy látszik komolyan vették a súlyhatárt). Még Badacsony előtt sikerül utolérnünk őket. Harmadik hely és úgy tűnik marad is. Jól kifújt félszélben vonatozunk egymás mögött. Elől a Weight, utána a Ziegler Jáni kormányozta Montana és mi. Lélekben már megbarátkozunk a dobogó harmadik fokával. Lóverseny. Előkerül a 2011-es Szt Andrea Merengő és a sajt is. Igyekszünk az északi parton maradni, a két előttünk levő hajó inkább a középvizet választja. Aztán varázsütésre Szárszó magasságában elfogy a szél középen, mi viszont jól láthatóan csobogunk. A távolság folyamatosan csökken. Egy új Kékszalag kezdődik tizenkét óra vitorlázás után. Mikor utoljára látjuk a versenytársakat már egy vonalban vagyunk de mi jóval feljebb. Bármi lehet. Besötétedik mire Tihany alá érünk. Már nem is sejtjük, hogy hol lehetnek a többiek. Balázs optimista, Andriska mértéktartó. A csőben végre fordulnunk is kell néhányat az órákig tartó félszelezés után. Olyan hajók kerülnek elő a keresztezésekkor, amelyek jóval előttünk vették a keszthelyi bóját. Jó ómen. Nyolcasok sehol. 23.20-kor futunk be a célba, lenyomva még egy-két Nauticot.  Meglepetésre egy ötvenes is a közelben van, máskor péntek délelőtt mennek el a földvári klubház előtt….

Nem tudjuk hanyadikak vagyunk, de azért reménykedve indulunk el Földvár felé. Egy korty Fernettel koccintunk arra, hogy mi minden tőlünk telhetőt megtettünk. Aztán pár perc múlva motorozva megérkezik a Montana. Mindkét legénység ekkor realizálja a befutási sorrendet. Ráadásul azt is megtudjuk, hogy öldöklő forduló csata után fél hajóhosszal vesztenek a Weight-tel szemben. Megvan a három dobogós.

Az évszázad vihara elmaradt, jött egy nagy részében kissé unalmas, utolsó tizedében Agatha Christie-t idéző Kékszalag. Most sem csalódtunk. És hajnal kettőkor már Földváron zuhanyozunk. Ez sem megvetendő.

Köszönet a győztes egység tagjainak Pfeningberger Andrásnak, Czeizel Balázsnak, Bálint Attilának és Ralf Cymaneknek.